2015. július 7., kedd

Gombaleves

Amikor ezt a levest elkészítettem, igazából arra voltam kíváncsi, lehet-e fokozni egy remekül elkészített étel élvezeti értékét. Rájöttem, lehet. Ám, ez egy kis magyarázatra szorul. Történt ugyanis, hogy valamikor május elején Keresden jártam Szőcs Béla lovagtársamnál és feleségénél, Klárikánál, akik egy nagyon finom gombalevessel kínáltak. Kiderült, a levest Béla készítette, abból a gombából, amit előző nap szedett a közeli erdőkben - már nem emlékszem pontosan, milyen gomba volt, arra viszont igen, hogy csak egyféle gomba volt. Nos, a múltkor, amikor Árpi bácsi, a Gombakirály megint hozott egy adag ízletes gombát - vargányát, rókagombát, galambgombát, csiperkét, sarlós tölcsérgombát, stb - arra gondoltam, ki kellene próbálnom Béla levesét, de ezúttal többféle gombából. Nosza, fel is hívtam telefonon, kifaggattam a leves készítésének fortélyai felől és elkészítettem ezt a levest. És igen, többféle gombából sokkal finomabb - mellesleg, ezt Béla is jelezte. Béla egyébként a keresdi Bethlen-kastély várkapitánya, és feleségével együtt a Dévai Szent Ferenc Alapítványnak dolgoznak.

Hozzávalók:  30-40 dkg erdei gomba (vegyesen, ami épp terem: rókagomba, vargánya, rizike, tölcsérgomba, galambgomba stb), 2 nagyfej hagyma, 1 kiskanál pirospaprika, só, bors, 1 evőkanál liszt, 1 dl tejföl, 2-3 evőkanál olaj. 

Elkészítése 

1. A gombát megpucoljuk, a nagyobbakat felszeleteljük, a hagymát megpucoljuk és laskára vágjuk.
2. A hagymát az olajon üvegesre dinszteljük, megszórjuk pirospaprikával, hozzáadjuk a gombát, és együtt addig pároljuk, míg kezd lesülni zsírjára. Közben sózzuk, borsozzuk és többször is megkavarjuk. 
3. Feltöltjük forró vízzel, felforraljuk és ha szükséges, még fűszerezzük sóval, borssal. 
4. Közben a lisztből és tejfölből habarást készítünk, majd besűrítjük vele a levest. 

Jó tudni! 
• Minél többféle gomba kerül a levesbe, annál finomabb. 
• A gombát felhasználás előtt vizsgáltassuk be szakértővel!

Sikert a kipróbálásához, majd jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése