2015. november 11., szerda

Sütőtökös csirkemájragu

Az úgy volt, hogy egy alkalommal kissé több sütőtököt sütöttem a kelleténél, amiből jócskán maradt másnapra is. Mivel igyekszem lehetőleg minél kevesebbet pazarolni - kiváltképp az élelemmel - azon morfondíroztam, mit is kezdhetnék vele, hogy valamiképp reciklálva új étel legyen belőle, mert a felmelegített sütőtököt sem szeretjük. Ekkor toppant be hozzánk vendégségbe egy régebbi ismerős, akire nem számítottam, de mivel rég nem láttam úgy megörültem neki, hogy mindjárt ebédre invitáltam. Ráadásul a váratlan vendég betoppanása megoldotta a maradék sült sütőtök körüli problémámat is, ugyanis abban a pillanatban döntöttem el, hogy sütőtökös csirkemájragut készítek. No, nem véletlenül esett erre a választásom, hiszen tudtam jól, hogy a hűtőszekrényben lapuló negyedkilónyi csirkemáj még jóindulattal sem elég két személynek. Így hát merészet gondoltam, ls elhatároztam, hogy összeházasítom a resztelt májat a hideg, megdermedt sült sütőtökkel, mert valamitől úgy éreztem, hogy a máj kesernyés ízét nagyszerűen ellensúlyozza az édeskés sütőtök. És nem tévedtem! Azóta már többször is elkészítettem és bárkit kínáltam belőle, mindenkinek ízlett.

Hozzávalók 

70 dkg csirkemáj, 50-70 dkg sütőtök, 2 nagyfej hagyma, 1 piros és egy zöld paprika, só, bors, 1-2 evőkanál kacsazsír vagy olaj. 

Elkészítése 

1. A sütőtököt szeletekre vágjuk, sütőpapírral bélelt tepsiben megsütjük, majd kihűtjük. 
2. A csirkemájat átmossuk, feldaraboljuk és egy serpenyőben a forró zsiradékon hirtelen megpirítjuk – közben sózzuk, borsozzuk. 
3. A hagymát és a paprikát megpucoljuk, nagy kockára vágjuk és a forró zsiradékban megpirítjuk, majd a májhoz adjuk a szintén nagy kockára vágott sült sütőtökkel együtt. Ízlés szerint utófűszerezzük és néhány percig együtt forraljuk. 
4. A sütőtökös csirkemájragut sült paprikával tálaljuk, köretként adhatunk hozzá krumplipürét is. 

Jó tudni! 
• Előző napról maradt sült sütőtökkel negyedére csökkenthető az elkészítési ideje.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése