2016. április 22., péntek

Csicsókaleves buggyantott tojással

Nehezen barátkoztam meg a csicsókával, sokat kísérleteztem vele míg eljutottam oda, hogy olyan ételt készítsek belőle, ami ízlett is. Nem ismertem egyáltalán ezt a zöldséget na, nincs mit köntörfalazni, ez van. Amikor először vettem csicsókát, ismerősöktől érdeklődtem, mit is lehet készíteni belőle, a többség nem ismerte egyáltalán, aki pedig ismerte, azt mondta úgy kell elkészíteni, mint a pityókát. Így hát első körben, főztem belőle egy levest, ami jó volt, elfogyott, de ezután sikerült ennél sokkal jobbat is készíteni. Azért beblogolom, mert éppenséggel nem volt olyan rossz, hogy ne lehetne megenni, de ez a változat nekem nem igazán jött be. 
Hozzávalók

40 dkg csicsóka, 1 kisfej hagyma, 4 tojás, 1-2 babérlevél, 1 evőkanál liszt, kevés olaj, só, pirospaprika; illetve tejföl, ecet és bors.

Elkészítése

1. A csicsókát meghámozzuk és kockára vágjuk, a hagymát felaprítjuk.
2. A csicsókát a hagymával és a babérlevéllel enyhén sós vízben feltesszük főni.
3. Kb. tízpercnyi fövés után a tojásokat egyenként beleütjük, azaz belebuggyantjuk a fövő levesbe, majd lassú tűzön addig főzzük, amíg a tojásfehérje megköt, de a sárgája lágy marad.
4. Közben az olajból és a lisztből vékony rántást készítünk,megszórjuk pirospaprikával, és berántjuk vele a levest.
5. Tálaláskor tejfölt, ecetet és borsot adunk a leves mellé.

Jó tudni!

• A csicsóka vagy a szegények pityókája méltánytalanul mellőzött növény, pedig sok falusi kert sarkában nő még most is. Gumója egész évben fogyasztható és kiválóan helyettesíti a burgonyát. Mivel magas a rosttartalma és alacsony a cukortartalma, kiválóan beépíthető a szív- és érrendszeri betegségben szenvedők és a cukorbetegek diétájába.

Jó étvágyat!

2 megjegyzés:

  1. Még nem ettem én sem, venni sem merek egyelőre, állítólag még isteni chipsnek kisütve, hajszálvékonyra gyalulva :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha csak rajtam állt volna, én sem vettem volna soha, de tudod, nekem még van a kis lapom is + az olvasók. :) Többen is érdeklődtek, mit lehet csicsókából készíteni, mert árulnak nálunk is időnként a zöldségesnél, így kezdtem kísérletezni vele. :) Őszintén, ettől a levestől nem voltam hasra esve, ezért is nem osztottam meg a csoportban, de van a másik leves, ami viszont eszméletlenül finom. :)

      Törlés