2016. május 9., hétfő

Hajdinaköret

Ez lényegében ugyanaz a csirkepaprikás, amit korábban már beblogoltam, és azért került terítékre megint, mert ez alkalommal hajdinakását adtam mellé köretként. Igazából még soha nem készítettem hajdinát, részben azért, mert mifelénk még a bióboltokban sem lehetett régebb vásárolni, másrészt mert miután már volt, eléggé borsos áron kínálták. Így inkább odáztam a kipróbálását. Most viszont úgy döntöttem, tovább nem halogatom, annál is inkább, mert igen jó dolgokat olvastam róla. Gondoltam, leghamarabb a legegyszerűbb köretet készítem el, vagyis megpárolom úgy, ahogy a rizset is szoktam. Igen kellemes ízű, finom köret lett belőle, ami a maga egyszerűségében nagyon jól passzolt a csirkepaprikáshoz. 

Hozzávalók 

1 pohár hajdina, 2 pohár forró víz, pici só, 1 kiskanál ghí. 

Elkészítése 

1. A hajdinát a ghíben folytonosan kavargatva kissé megpirítjuk. 
2. Hozzátöltünk kétszer annyi mennyiségű vizet, sózzuk, majd lefedve, erős lángon, közben többször is megkavargatva főzzük kb. 10 percet. 
3. Ezután levesszük a tűzről, és hagyjuk, hogy hajdina csendesen, magában főve felszívja az összes vizet. Kb. további 10 perc alatt kész is van. 
4. Pörköltekhez, paprikásokhoz, tokányokhoz tálaljuk köretként. 

Jó tudni! 

• A hajdinát, noha a keserűfűfélék családjába tartozik, a gabonafélékhez szokták sorolni, legfőképp keményítőben gazdag magvai miatt. Igen magas élelmirost tartalma miatt sikerrel alkalmazzák különféle gyógyétrendekben, jótékony hatású a krónikus májbetegségekre, illetve megelőzi a máj elzsírosodását. Ugyanakkor kötőszövet-erősítő hatása van, segít a sejtfalak regenerálódásában, jótékony hatással van a magas vérnyomásra és megelőzheti a daganatos betegségek kialakulását. 
• Bióboltokban lehet megvásárolni. A magvai pörkölve kitűnően ízesítik a salátáinkat, levest lehet főzni belőle, köretként használható más gabonaféléket, például a rizst kiváltva, a hajdinalisztet pedig különféle sütemények készítéséhez használhatjuk.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése