2016. június 24., péntek

Sztracsatellás fagylalt

Most látom, hogy nálam ugyan ténylegesen beállt a fagyiszezon, ám egyetlen fagyi/parfé/jégkrém stb receptjét sem blogoltam be mostanság. Az van, hogy nagyon szeretem - főleg ebben a rekkenő hőségben, ami most éppen van nálunk - a jeges finomságokat. Épp ezért igyekszem, hogy a fagyasztómban mindig legyen valami finomság, ha elfogy, készítek újat. Miért készítem? Hát elsősorban azért, mert mióta megkóstoltam a házi készítésű fagyikat, jégkrémeket, parfékat, nem eszem a boltit. Pontosabban, évente egyszer szoktam venni a boltból is, de azt csak azért, hogy örömmel nyugtázhassam: a saját készítésű még mindig jobb!

Hozzávalók

4 tojássárgája, 3 evőkanál cukor, 3 tasak vaníliás cukor, 4 dl tej, 1 kiskanál élelmiszerkeményítő, 4 dl tejszín, 10 dkg keserű csokoládé. 

Elkészítése 

1. A tojássárgáját a cukorral és a vaníliás cukorral habosra kavarjuk, hozzáadjuk a keményítőt, majd simára kavarjuk a tejjel. Lassú tűzön folytonosan kavargatva sűrű pépet főzünk, majd hideg vizes edénybe merítve lehűtjük. 
2. A tejszínből kemény habot verünk, hozzákavarjuk a vaníliás pépet, végül belereszeljük a csokoládét, és elkeverjük. 
3. Dobozba töltjük és fagyasztóba tesszük. 

Jó tudni! 

• Ha bármilyen fagyiba pici sót is teszünk, fokozza az ízeket.

Jó étvágyat!

2 megjegyzés:

  1. Nagyon jó ennek a fagyinak a receptje kifogom majd próbálni! Sok különböző fagyi receptem van de ilyet eddig még nem csináltam pedig biztos szeretném:)

    VálaszTörlés