2017. április 10., hétfő

Meggyes-mákos csoda

A jó múltkorokban úgy jártam, hogy egy nagyon kedves régi barátom születésnapi bulijára voltam hivatalos, aki cukorbeteg. A baráti társaságunk pedig rám osztotta azt a feladatot, hogy süteményt vigyek az ünnepségre. Úgy gondoltam, nem lenne méltányos odaállítani egy rakás olyan süteménnyel, amit épp az ünnepelt meg sem kóstolhat, így hát, gondoltam merészet és nagyot, vagyis eldöntöttem, életemben először olyan süteményt fogok készíteni, amit a cukorbetegek is fogyaszthatnak. Csakhogy nem ismertem ilyen süteményt, így hát az Erdélyi Ízőrzők csoportban kértem tanácsot a csoporttársaktól. A kérésre érkezett is több jobbnál-jobbnak ígérkező recept, amiért épp ezt választottam, annak két oka volt. Egyrészt, mert mind a mákot mind a meggyet én is szeretem, másrészt mert Sándor Rokaly László - egy régi ismerős - ajánlotta, és nagyon erősködött, márpedig ez igen jó recept, ő kipróbálta. Nos, valóban nagyon jó a recept - az eredeti is, bizonyára - én viszont aprócska változtatást eszközöltem rajta, nehogy már pont úgy legyen, ahogy az eredeti. A sütikészítésről egyébként videófelvétel is készült, amit itt nézhetsz meg. 

Hozzávalók 

6 tojás, 1 kiskanál citromlé, 15 dkg eritritol, 25 dkg darált mák, 4 evőkanál mandulaliszt, 1 kiskanál szódabikarbóna, 1 mokkáskanál őrölt fahéj, illetve 50 dkg kimagozott fagyasztott meggy. 

Elkészítése 

1. A tojásokat szétválasztjuk, a fehérjéket a citromlével kemény habbá verjük, a sárgájákat az eritritollal habosra kavarjuk. 
2. A darált mákhoz hozzákavarjuk a mandulalisztet, a szódabikarbónát és az őrölt fahéjt. 
3. A habosra kavart tojássárgájákhoz kanalanként hozzáadjuk felváltva a mákos keveréket és a tojáshabot. 
4. Sütőpapírral bélelt tepsibe simítjuk a piskótamasszát, és a tetejére szórjuk a levétől kinyomkodott fagyasztott meggyet. 
5. Előmelegített (200 fokos) sütőben tűpróbáig sütjük. 
6. Amikor a sütemény teljesen kihűlt, kockákra vágjuk és tálaljuk.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése